Back to Public Benefit Organization

Activiteiten rapport voor het jaar 2015

In 2015 steunde de HSI lidorganisaties financieel met publieke activiteiten en lokale centra ter bevordering en het geven van informatie over de holosophische thema’s (natuurlijke en gezonde levensstijl, vegetarisch leven, methoden van zelf-introspectie en meditatie). Deze activiteiten vonden plaats in verschillende landen in Oost-, Midden- en Zuid-Europa en de DR Congo in Afrika.

De HSI heeft charitatieve activiteiten ondersteund en/of promoot in vele landen in Europa. De activiteiten werden gepromoot via evenementen en op de HSI blog. http://blog.holosophic.org

HSI bestuursleden houden regelmatig conference calls en bijeenkomsten met de leden van de lokale verenigingen om informatie over de lokale situatie en de uitdagingen waarmee ze geconfronteerd worden te verzamelen en op te volgen. Verder steunde de leden van het bestuur het proces tot verdere ontwikkeling van de holosophische verenigingen en hun activiteiten.

De Poolse Holosophic Society wordt financieel ondersteund, ook met de nodige expertise, om specifieke juridische uitdagingen waarmee zij worden geconfronteerd te overwinnen. Zij werden ook ondersteund bij het verbeteren van het managen van het internationale centrum Lighthouse Center Poland (LCP). Het doel van het centrum is om de perfecte omgeving te bieden voor het ervaren van een natuurlijke en gezonde manier van leven. In augustus 2015 organiseerde de HSI een internationale retreat in het LCP.

In 2015 heeft het HSI bestuur evenementen georganiseerd en uitgevoerd in samenwerking met de lokale verenigingen, in Spanje, Duitsland, Bulgarije, Polen en Slovenië; deze evenementen hebben de intentie om onderwerpen met betrekking tot onbaatzuchtige dienstbaarheid en liefdadigheid te bevorderen en te verdiepen. Deze evenementen zijn gemaakt en gefaciliteerd door vrijwilligers van de HSI.

De HSI heeft ook een evenement speciaal voor mensen tussen de leeftijd van 18 en 36 georganiseerd met een focus op charitatieve activiteiten.

Het HSI bestuur heeft ook de opties voor de eventuele verbetering van haar eigen structuur, om zijn doel beter te kunnen bereiken, verder onderzocht.

HSI heeft een website met vegetarische recepten gemaakt om een vegetarische leefwijze te promoten. http://vegetarianrecipes.holosophic.org/

In 2015, vond de Algemene Vergadering van de HSI plaats op 16 Mei in München, Duitsland.