Back to Public Benefit Organization

Activiteiten rapport voor het jaar 2013

In 2013 heeft de HSI lidorganisaties ondersteund met verschillende publieke activiteten en met het beheren van centras met het doel in formatie te geven over en het promoten van holosofische themas (gezonde levenstijl, vegetarische voeding, methoden van zelf-introspectie en meditatie).

Deze activiteiten vonden plaats in Oost, Centraal en Zuid Europa.
Het HSI bestuur heeft verschillende treffen georganiseerd om activiteiten van nationale verenigingen en andere instituten te coordineren, en heeft ook vrijwilligers getrained in ondersteunende diensten voor deze lokale leden om de voorgenoemde activiteiten verder te ontwikkelen.

HSI bestuursleden hebben lokale leden getroffen om feiten te verzamelen over de lokale situatie en uitdagingen in de respectievelijke landen. De bestuursleden hebben het process ondersteund om de lokale verenigingen verder te ontwikkelen.
De Poolse Holosofische vereniging is in het bijzonder financieel ondersteund, ook met advies en expertise omdat ze verschillende uitdagingen onder ogen moesten zien waar legaal advies gevraagd werd. Verder werden ze ondersteund in het ontwikkelen van het LCP centrum in Pobiedna om de toestand van de accommodatie voor gasten uit heel Europa, die voor kortere of langere tijd blijven, te verbeteren. Tijdens hun verblijf kunnen de gasten de holosopische themas ervaren.

In 2013 heeft het HSI bestuur workshops georganiseerd in Oostenrijk, Spanje, Duitsland en Spanje in samenwerking met de lokale verenigingen. Deze workshops hebben als doel themas i.v.m. het algemeen welzijn van de mens te promoten en creëren de mogelijkheid om zich in deze themas te verdiepen. De workshops zijn ontwikkeld door en worden gegeven door Armando Lievana Durazo.

Het HSI bestuur heeft de mogelijkheden onderzocht om een verbetering van de eigen structuur te bewerkstelligen zodat de doelen beter gediend worden.

In lijn met de huidig noden heeft de HSI een website gemaakt en online geplaatst waar ze zich voorsteld aan het publiek. De creatie en update van websites van enkele lokale verenigingen werd ondersteund door de HSI.
In 2013, vond de Algemene Vergadering plaats in Mei in Munchen, Duitsland.